Koska kaikilla on kiire eivätkä myyntitekstit ole useimpien suosikkiluettavaa, copyn on erityisesti syytä olla nopeaa nautittavaa.
Tästä syystä pitkiä virkkeitä kannattaa karttaa kaikin keinoin.
Mistä sitten tiedät, milloin virke on liian pitkä?
Kokeile lukea virke ääneen
Selviätkö alla olevan monsterivirkkeen ääneenlukemisesta yhdellä hengenvedolla?
- Jos et pysty lukemaan virkettä vetämättä välillä happea, lukijakaan ei hahmota virkkeen sisältöä yhdellä lukukerralla.
- Jos sisältö ei aukea lukijalle heti, luettavuus on heikko
- Jos luettavuus on heikko, riski jättää teksti kesken kasvaa.
Suosi lyhyempiä virkkeitä ja pilko pitkät pienempiin osiin.
Heti helpompi luettavaa, eikö?
*Tehoja tekstiin -vinkkisarja on copywriterin keinokokoelma, jolla kaupallisiin teksteihin tuodaan tehoja. Voit seurata tätä vinkkisarjaa ja muita myyvän kirjoittamisen keinoja myös Instagram-tililläni. Tervetuloa inspiroitumaan!