fbpx

Hyvä
sisältö
huomataan.

Hälinästäkin.

Etsit siis kumppania sisällöntuotantoon?

Hienoa. Minäkin etsin koko ajan sinua.

Jotta viestisi pysäyttäisi kiireisen ja kärsimättömän lukijan, sen sanoittamiseen on nähtävä vaivaa. Netti on jo täynnä kiireessä tuotettua, passiivimuotoista yleislöpinää, joka on yhtä kiinnostavaa kuin päiväysvanha maksalaatikko. Et sinä sellaista tarvitse. Sinä tarvitset eloisaa ja särmää sisältöä, joka pysäyttää ja puhuttelee.

Sellaista, joka jaksaa kiinnostaa, vaikka keskittymiskyky olisi kuin kultakalalla.

Siinä minä voin auttaa sinua.

Tunnistatko itsesi seuraavista?

Kaikesta voi kirjoittaa kiinnostavasti.

Ja siihenhän sinä tietenkin tähtäät. Miksi muutoin edes tuuttaisit tekstiä joka kanavaan, ellei tarkoituksesi ole houkutella lisää asiakkaita brändisi äärelle?

Kun digiähkystä kärsivää asiakastasi pommitetaan informaatiolla kaikista eri ilmansuunnista, tarvitset enemmän kuin kädenlämpöisiä viestejä ja hähmäistä asiantuntijakieltä. Sinun täytyy ensin vetää lukijasi huomio, ja sitten vielä pitää se hallussasi.

Se harvoin onnistuu vain huutamalla lujempaa kuin muut.

 

Sinun pitää olla kiinnostavampi kuin muut.

Tiedän, ettei se ole helppoa.

Mutta kun kohderyhmän mielenkiinto säilyy, olet onnistunut. Jos unelma-asiakkaasi hymyilee tai nyökyttelee, olet jo ylittänyt odotuksia. Hauskuudestakaan harvoin on haittaa.

Ja kun niin käy, kiinnostus kasvaa ja kassakone kilisee.

Siinä minä kuljen kumppaninasi. 

Millaista sitten on hyvä sisältö?

Hyvän sisällön itsetarkoitus ei ole sanoilla kikkailu. Kiinnostava sisältö viihdyttää, opastaa, auttaa ja sitouttaa, mutta jotta kaikki se voi tapahtua, sen täytyy pitää lukija koukussaan. Siksi viestisi on syytä pukea vetävään juhlapukuun.

Ja kun niin tapahtuu, tapahtuu monta merkittävää asiaa:

Tiedä, mitä tarvitset – sisällöntuotanto vs. copywriting

Sisällöntuotannosta ja copywritingista puhutaan usein synonyymeinä kuin ne olisivat yhtä. Eivät ne ole. Ne ovat kaksi eri asiaa, jotka vaativat kirjoittajalta täysin erilaista osaamista ja erilaista lähestymistapaa tekstiin. Hyvä sisällöntuottaja voi olla myös hyvä copywriter, mutta niin ei aina ole. 

Jos siis etsit myyntitekstien kirjoittajaa (nettisivut, myyntisivut, mainokset, myyntikirje), varmista, että valitsemasi tekijä hallitsee copywritingin kultaakin kalliimmat keinot. 

Sisällöntuotannon hinnat

Koska erilaiset työt tarvitsevat erilaisen määrän aikaa, myös töiden hintalappu vaihtelee. Alta löydät muutamia tyypillisimpiä sisältötyyppejä muutamine toteutuneine hintoineen. Hintaan lisätään ALV 24 %. Saat aina tarkan hinnan omalle työllesi ennen töiden aloitusta. 

Henkilöesittelyt & yritys-/asiakastarinat

Tiesitkö, että yrittäjän ja henkilöstön esittelyt ovat usein nettisivujen luetuinta sisältöä? Kaikki haluavat tietää, kuka yrityksessä on kaiken takana. Asiakastarinoilla taas luot sosiaalisia todisteita, joiden avulla lisäät myyntiä. Millaisen tarinan sinä haluat kertoa?

 

Hauskat
henkilöesittelyt

Tekijöiden kiinnostavaan esittelyyn
115
  • Max. 100 sanan lyhyt luonnehdinta
  • Minihaastattelu 15 min. tai briiffin täyttö
  • Napakka kahden kappaleen rakenne
  • Kommentointikierros
  • Hauska lisä kotisivuille tai someen
Suosittu

Yritys- tai brändi-
tarina

Tarinasi kertomiseen
690
  • Noin 600 sanan yritys-tai bränditarina
  • Haastattelu 60 min. tai briiffin täyttö
  • Helposti silmäiltävä rakenne
  • Kommentointikierros
  • Kiinnostava lisä kotisivuille, blogiin ja someen

Markkinoiva
asiakastarina

Myynnin lisäämiseen
890
  • 600-800 sanan asiakastarina
  • Tilaajan ja asiakkaan haastattelut (2*60 min.)
  • Helposti silmäiltävä, väliotsikoitu rakenne
  • Kommentointikierros
  • Myyntiä buustaava lisä kotisivuille ja blogiin
SUOSITTU

Blogiartikkelit

Nuo sisältomarkkinoinnin työjuhdat, joita hakukoneetkin rakastavat! Kohderyhmääsi kiinnostavat blogiartikkelit ovat yksi tehokkaimmista tavoista houkutella kotisivuille lisää oikeanlaisia kävijöitä. 

Blogiartikkeli

Napakka
425 alkaen
  • Noin 300 sanaa
  • + Somecopy orgaaniseen postaukseen
  • Haastattelu tarvittaessa
  • Johdonmukainen, väliotsikoitu rakenne
  • Perustason hakukoneoptimointi
  • Kommentointikierros

Blogiartikkeli

Laaja
695 alkaen
  • 500-600 sanaa
  • + Somecopy orgaaniseen postaukseen
  • Haastattelu tarvittaessa
  • Johdonmukainen, väliotsikoitu rakenne
  • Perustason hakukoneoptimointi
  • Kommentointikierros

Ikivihreä blogiartikkeli

Erittäin laaja
895 alkaen
  • Yli 700 sanaa
  • + Somecopy orgaaniseen postaukseen
  • Haastattelu
  • Johdonmukainen, väliotsikoitu rakenne
  • Perustason akukoneoptimointi
  • Kommentointikierros
  • Ptikäikäinen sisältömarkkinoinnin väline ja hakukonenäkyvyyden boostaaja

Sisällöntuotannon pakollinen pikkupräntti:

Sisällöt toimitetaan teksti- tai pdf-tiedostona sähköpostitse tai esim. Google Drive-tiedostona. Hinnat eivät sisällä kuvituksia, tekstin taittoa tai sisällön siirtoa tilaajan julkaisujärjestelmään.

Kaikki sisällöt ovat toteutettavissa joko haastattelun tai kirjallisen briiffauksen avulla. 

Valmiin tekstin oikeudet siirtyvät tilaajalle, kun lasku työstä on suoritettu.

Mitä muut ovat lisäksi tilanneet?

Persoonallinen tilausvahvistusviesti, loistava liidimagneetti vai vaikuttava myyntivideon käsikirjoitus – kerro sinä, minä sanoitan. 

Sanoitetaanko myyntivideolle kiinnostava kässäri tai koukuttavat kiteytykset Googlen hakutuloksiin? Tarvitsetko tuotekuvauksia, tuotepakettitekstejä tai sähköpostimarkkinoinnin sarjoja?