fbpx

Hyvä sisältö
huomataan.

Hälinästäkin.

Etsit siis kumppania sisällöntuotantoon?

Hienoa. Minäkin etsin koko ajan sinua.

Jotta viestisi pysäyttäisi kiireisen ja kärsimättömän lukijan, sen sanoittamiseen on nähtävä vaivaa. Netti on jo täynnä kiireessä tuotettua, passiivimuotoista yleislöpinää, joka on yhtä kiinnostavaa kuin päiväysvanha maksalaatikko. Et sinä sellaista tarvitse. Sinä tarvitset eloisaa ja särmää sisältöä, joka pysäyttää ja puhuttelee.

Sellaista, joka jaksaa kiinnostaa, vaikka keskittymiskyky olisi kuin kultakalalla.

Siinä minä voin auttaa sinua.

Tunnistatko itsesi seuraavista?

Kaikesta voi kirjoittaa kiinnostavasti.

Ja siihenhän sinä tietenkin tähtäät. Miksi muutoin edes tuuttaisit tekstiä joka kanavaan, ellei tarkoituksesi ole houkutella lisää asiakkaita brändisi äärelle?

Kun digiähkystä kärsivää asiakastasi pommitetaan informaatiolla kaikista eri ilmansuunnista, tarvitset enemmän kuin kädenlämpöisiä viestejä ja hähmäistä asiantuntijakieltä. Sinun täytyy ensin vetää lukijasi huomio, ja sitten vielä pitää se hallussasi.

Se harvoin onnistuu vain huutamalla lujempaa kuin muut.

 

Sinun pitää olla kiinnostavampi kuin muut.

Tiedän, ettei se ole helppoa.

Mutta kun kohderyhmän mielenkiinto säilyy, olet onnistunut. Jos unelma-asiakkaasi hymyilee tai nyökyttelee, olet jo ylittänyt odotuksia. Hauskuudestakaan harvoin on haittaa.

Ja kun niin käy, kiinnostus kasvaa ja kassakone kilisee.

Siinä minä kuljen kumppaninasi. 

Millaista sitten on hyvä sisältö?

Hyvän sisällön itsetarkoitus ei ole sanoilla kikkailu. Kiinnostava sisältö viihdyttää, opastaa, auttaa ja sitouttaa, mutta jotta kaikki se voi tapahtua, sen täytyy pystyä pitämään lukija koukussaan. Siksi viestisi on syytä pukea vetävään juhlapukuun.

Ja kun niin tapahtuu, tapahtuu monta merkittävää asiaa:

Tiedä, mitä tarvitset – mitä eroa on sisällöntuotannolla ja copywritingilla?

Sisällöntuotannosta ja copywritingista puhutaan usein synonyymeinä kuin ne olisivat yhtä. Eivät ne ole. Ne ovat kaksi eri asiaa, jotka vaativat kirjoittajalta täysin erilaista osaamista ja erilaista lähestymistapaa tekstiin. Hyvä sisällöntuottaja voi olla myös hyvä copywriter, mutta niin ei aina ole. 

Lue täältä, miksi ero on hyvä tiedostaa [TULOSSA PIAN].

Sisällöntuotannon hinnat

Koska erilaiset työt vievät vaihtelevan määrän työaikaa, myös hintalappu vaihtelee. Alta löydät kuitenkin muutamia tyypillisimpiä sisltötyyppejä muutamine toteutuneine hintoineen. Hinnat ovat arvonlisäverottomia. 

Henkilöesittelyt

Tiesitkö, että yrittäjän ja henkilöstön esittelyt ovat usein nettisivujen luetuinta sisältöä? Kaikki haluavat tietää, kuka yrityksessä on kaiken takana. Kerrotaanko se heille – hyväntuulisella ja erottuvalla tavalla?

Hauskat
henkilöesittelyt

Mini
95
  • 50-80 sanan lyhyt luonnehdinta
  • Minihaastattelu 15 min. tai briiffin täyttö
  • Napakka kahden kappaleen rakenne
  • Kommentointikierros
  • Hauska lisä kotisivuille tai someen
Suosittu

Henkilökuva/
-artikkeli

395
  • 300-400 sanan henkilökuva tai -artikkeli
  • Haastattelu 30 min. tai briiffin täyttö
  • Helposti silmäiltävä rakenne
  • Kommentointikierros
  • Kiinnostava lisä kotisivuille, blogiin ja someen

Oma yrittäjätarinasi

495
  • 500 sanan artikkeli omasta matkastasi
  • Haastattelu 60 min. tai briiffin täyttö
  • Helposti silmäiltävä väliotsikoitu rakenne
  • Kommentointikierros
  • Kiinnostava lisä kotisivuille, blogiin ja someen

Yritys-, brändi- ja asiakastarinat

Yritystarina voi olla liikuttava tarina siitä hetkestä, kun itkit kaksin kerroin lattialla ja koit oivalluksen, josta yrityksesi syntyi. Yhtä hyvin se voi olla brändin asiakaslupauksia kokoava tyylikäs koonti siitä, mistä teissä on kyse. Asiakastarinoilla luot sosiaalisia todisteita, joiden avulla lisäät myyntiä. 

Millaisen tarinan sinä haluat kertoa?

Yritystarina

475
  • 300-500 sanaa
  • Haastattelu max. 60 min. tai briiffin täyttö
  • Helposti silmäiltävä, väliotsikoitu rakenne
  • Kiinnostava lisä kotisivuille, blogiin ja someen

Bränditarina

475
  • 300-500 sanaa
  • Haastattelu max. 60 min. tai briiffin täyttö
  • Helposti silmäiltävä, väliotsikoitu rakenne
  • Kiinnostava lisä kotisivuille, blogiin ja someen

Markkinoiva asiakastarina

595
  • 300-500 sanaa
  • Onnistuneen asiakaskokemuksen ympärille rakennettu haastatteluartikkeli
  • Tehokas markkinoinnin väline
  • Tilaajan ja asiakkaan haastattelut, max. 60 min. ja/tai briiffin täytöt x2
  • Helposti silmäiltävä, väliotsikoitu rakenne
  • Myyvä lisä kotisivuille, blogiin ja someen

Blogiartikkelit

Nuo sisältomarkkinoinnin työjuhdat, joita hakukoneetkin rakastavat! Kohderyhmääsi kiinnostavat blogiartikkelit ovat yksi tehokkaimmista tavoista houkutella kotisivuille lisää oikeanlaisia kävijöitä. 

Blogiartikkeli

Napakka
375
  • Noin 300 sanaa
  • + Somecopy orgaaniseen postaukseen
  • Haastattelu tarvittaessa
  • Johdonmukainen, väliotsikoitu rakenne
  • Hakukoneoptimointi
  • Kommentointikierros

Blogiartikkeli

Laaja
575
  • Noin 600 sanaa
  • + Somecopy orgaaniseen postaukseen
  • Haastattelu tarvittaessa
  • Johdonmukainen, väliotsikoitu rakenne
  • Hakukoneoptimointi
  • Kommentointikierros

Ikivihreä asiantuntija-artikkeli

Erittäin laaja
690 alkaen
  • Yli 700 sanaa
  • + Somecopy orgaaniseen postaukseen
  • Haastattelu
  • Johdonmukainen, väliotsikoitu rakenne
  • Hakukoneoptimointi
  • Kommentointikierros
  • Tehokas sisältömarkkinoinnin väline ja hakukonenäkyvyyden boostaaja

Sisällöntuotannon pakollinen pikkupräntti:

Sisällöt toimitetaan teksti- tai pdf-tiedostona sähköpostitse tai esim. Google Drive-tiedostona. Hinnat eivät sisällä kuvituksia, tekstin taittoa tai sisällön siirtoa tilaajan julkaisujärjestelmään.

Kaikki sisällöt ovat toteutettavissa joko haastattelun tai kirjallisen briiffauksen avulla. 

Valmiin tekstin tekijänoikeudet siirtyvät tilaajalle, kun lasku työstä on suoritettu.

Mitä muut ovat lisäksi tilanneet?

Persoonallinen tilausvahvistusviesti, loistava liidimagneetti vai särmät slogan-ehdotukset – kerro sinä, minä sanoitan. 

Sanoitetaanko yrityksesi arvot ja missio tai kiinnostavat kiteytykset Googlen hakutuloksiin? Tarvitsetko tuotekuvauksia, tuotepakettitekstejä tai sähköpostimarkkinoinnin sarjoja? Entäpä jos kertoisimmekin tarinan sarjakuvan keinoin?