Kun luet tekstiä, joka saa sinut haluamaan jotakin tuotetta niin kipeästi, että ostosormi hipelöi heti osta-nappia, tiedät törmänneesi hyvään copyyn.
Hyvä copy, myyntiviesti, ei ole sattumaa − sen työstämiseen on käytetty tuntikaupalla aikaa, vaivaa ja mikä tärkeintä, taustatyötä ja testausta.
Myyvä teksti keskustelee lukijan kanssa hyötynäkökulmasta käsin, mutta ennen muuta se johdattelee lukijaa lempeästi, mutta tavoitteellisesti kohti asettamaasi tavoitetta.
Se on strategisesti suunniteltua, myynnin psykologiaa hyödyntävää sisältöä, jonka ainoa tavoite on tuottaa sinulle lisää yhteydenottoja, uutiskirjeen tilaajia tai ostopäätöksiä – mikä ikinä tavoitteesi ikinä onkaan.
Copywriting ei ole iljettävää, pahantahtoista manipulointia tai käärmeöljykauppaa, jolla myydään tyhjiä lupauksia. Se on keino tuoda esille se lisäarvo, jota sinä tuotat, houkuttelevimmalla mahdollisella tavalla.
Se auttaa asiakkaitasi ymmärtämään, miten sinun tuotteesi auttaa heitä saavuttamaan haluamansa lopputuloksen ja miksi sinä olet kiistatta paras valinta heidän ongelmiensa ratkaisuun.
Se on sinun maisemaikkunasi kaiken sen esittelemiseen, mitä sinä voit maailmalle tarjota.
Katsotaan, mitä copywriting on saanut asiakkailleni aikaan.
Liian usein markkinointiviestinnässä keskitytään hiomaan loputtomiin visuaalisesti kaunista kokonaisuutta.
Tosiasia kuitenkin on, että näyttävinkään nettisivu tai myyntiviesti ei tee kauppaa ilman samanlaisella hellyydellä suunniteltua, asiakasta puhuttelevaa tekstisisältöä. (Se ei ole sitä, että tuhlataan asiakkaan aikaa jaarittelemalla yrityksestä itsestään.)
Sisältö on yhä kuningas. Vaikka visuaalisuudella napataan huomio, teksti on yhä se ikiaikainen taika, joka johdattaa lukijan eteenpäin ja varmistaa, että asiakas ymmärtää kaikki tuotteesi hyödyt tunnetasolla.
Ja samaan aikaan – tyylikkäinkin tekstisisältö on hyödytön, jos se ei saa asiakkaassa aikaan toimintaa.
Tiesitkö, että tutkimuksilla on osoitettu, että joskus jopa yhden ainoan sanan muuttamisella on voitu parhaimmillaan 8-kertaistaa tuotot?
Niinpä. Siksi sinullakaan ei ole yhtään hyvää syytä roiskaista sivuillesi mitä tahansa tekstiä.
Usein on vain eduksi, että sinun alasi ei todennäköisesti ole minun erityisosaamisaluettani. Asiakkaasikaan harvoin on ammattilainen sinun alallasi. Siksi meidän tyhmät kysymyksemme johtavat usein selkeämpään viestintään ja laatikon ulkopuolisiin oivalluksiin.
Oma juttu on usein niin lähellä, että sitä on vaikea nähdä selvästi. Siksi ulkopuolinen silmäpari tarjoaa raikkaita ja yllättäviäkin näkökulmia siitä, mikä palvelussasi tai tuotteessasi on asiakkaan näkökulmasta lyömätöntä.
Älä siis huoli – en tule leikkimään asiantuntijaa sinun tontillesi. Tarvitsen myös sinun panostasi. Sinulla on paras asiaosaaminen, minulla kyky kertoa siitä kiinnostavasti. Yhteistyöllä nämä kaksi kohtaavat.
Erilaiset työt vaativat vaihtelevasti työaikaa, ja siksi myös työn hintalappu vaihtelee. Tässä esitetyt hinnat ovat toteutuneita noin-hintoja muutamille tavallisimmille toteutuksille. Saat tarkan hinnan aina ennen töiden aloitusta. Hintoihin lisätään alv. 24 %.
Onnistuu. Tule tsekkaamaan tänne.
Persoonallinen tilausvahvistusviesti, loistava liidimagneetti vai vaikuttava myyntivideon kässäri – kerro sinä, minä sanoitan.
Suunnitellaanko vaikuttava myyntivideon käsikirjoitus vai kiinnostavat kiteytykset Googlen hakutuloksiin? Tarvitsetko terävää liidimagneettia tai oivaltavaa opasta, tuotekuvauksia vai sähköpostimarkkinoinnin sarjoja?
Cookie | Duration | Description |
---|---|---|
cookielawinfo-checbox-analytics | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics". |
cookielawinfo-checbox-functional | 11 months | The cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional". |
cookielawinfo-checbox-others | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other. |
cookielawinfo-checkbox-necessary | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary". |
cookielawinfo-checkbox-performance | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance". |
viewed_cookie_policy | 11 months | The cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data. |