fbpx

Copywriting

Myyntitekstit kekseliäille ja kasvuhakuisille.

Copywriting on tekstillä myymistä

Kun luet tekstiä, joka saa sinut haluamaan jotakin tuotetta niin kipeästi, että ostosormi hipelöi heti osta-nappia, tiedät törmänneesi hyvään copyyn. Hyvä copy, myyntiviesti, ei ole sattumaa − sen työstämiseen on käytetty tuntikaupalla aikaa, vaivaa ja mikä tärkeintä, taustatyötä ja testausta.  

Myyvä teksti keskustelee lukijan kanssa hyötynäkökulmasta käsin, mutta ennen muuta se johdattelee lukijaa lempeästi, mutta tavoitteellisesti kohti asettamaasi tavoitetta. 

Se on strategisesti suunniteltua, myynnin psykologiaa hyödyntävää sisältöä, jonka ainoa tavoite on tuottaa sinulle lisää yhteydenottoja, uutiskirjeen tilaajia tai ostopäätöksiä – mikä ikinä tavoitteesi ikinä onkaan.

Onko ongelmasi jokin seuraavista?

Jos nyökyttelit, copywriting-palveluni voi olla sinun juttusi.

Copywriting ei ole iljettävää, pahantahtoista manipulointia tai käärmeöljykauppaa, jolla myydään tyhjiä lupauksia. Se on keino tuoda esille se lisäarvo, jota sinä tuotat, houkuttelevimmalla mahdollisella tavalla.

Se auttaa asiakkaitasi ymmärtämään, miten sinun tuotteesi auttaa heitä saavuttamaan haluamansa lopputuloksen ja miksi sinä olet kiistatta paras valinta heidän ongelmiensa ratkaisuun.

Se on sinun maisemaikkunasi kaiken sen esittelemiseen, mitä sinä voit maailmalle tarjota.

Miltä sinusta tuntuisi, jos...

Katsotaan, mitä copywriting on saanut asiakkailleni aikaan.

30 % kasvu nettisivujen kautta tulevissa yhteydenotoissa
Palveluyrittäjän kalenteri useiksi viikoiksi täyteen ensimmäisen kerran yrityksen elinkaaren aikana
Myyntiennätys valmennuskursseja myyvälle asiakkaalle
Asiakaspalautteet, jotka johtivat huomattavaan myyntipiikkiin
Paikallisen palvelun nostaminen Googlen etusivulle ilman maksettua mainontaa
Previous
Next

Pelkkä näyttävä nettisivu tai tyylikäs ilme ei riitä

Liian usein markkinointiviestinnässä keskitytään hiomaan loputtomiin visuaalisesti kaunista kokonaisuutta. Tosiasia kuitenkin on, että näyttävinkään nettisivu tai myyntiviesti ei tee kauppaa ilman samanlaisella hellyydellä suunniteltua, asiakasta puhuttelevaa tekstisisältöä. (Se ei ole sitä, että tuhlataan asiakkaan aikaa jaarittelemalla yrityksestä itsestään.)

Sisältö on yhä kuningas. Vaikka visuaalisuudella napataan huomio, teksti on yhä se ikiaikainen taika, joka johdattaa lukijan eteenpäin ja varmistaa, että asiakas ymmärtää kaikki tuotteesi hyödyt tunnetasolla. 

Ja samaan aikaan – tyylikkäinkin tekstisisältö on hyödytön, jos se ei saa asiakkaassa aikaan toimintaa.

Tiesitkö, että tutkimuksilla on osoitettu, että joskus jopa yhden ainoan sanan muuttamisella on voitu parhaimmillaan 8-kertaistaa tuotot?

Niinpä. Siksi sinullakaan ei ole yhtään hyvää syytä roiskaista sivuillesi mitä tahansa tekstiä.

Hyvä copywriter

Miten sinä voisit muka kirjoittaa minun toimialastani?

Usein on vain eduksi, että sinun alasi ei todennäköisesti ole minun erityisosaamisaluettani. Asiakkaasikaan harvoin on ammattilainen sinun alallasi. Siksi meidän tyhmät kysymyksemme johtavat usein selkeämpään viestintään ja laatikon ulkopuolisiin oivalluksiin. 

Oma juttu on usein niin lähellä, että sitä on vaikea nähdä selvästi. Siksi ulkopuolinen silmäpari tarjoaa raikkaita ja yllättäviäkin näkökulmia siitä, mikä palvelussasi tai tuotteessasi on asiakkaan näkökulmasta lyömätöntä.

Älä siis huoli – en tule leikkimään asiantuntijaa sinun tontillesi. Tarvitsen myös sinun panostasi. Sinulla on paras asiaosaaminen, minulla kyky kertoa siitä kiinnostavasti. Yhteistyöllä nämä kaksi kohtaavat.

Tiedä, mitä tarvitset - mitä eroa on copywritingilla ja sisällöntuotannolla?

Sisällöntuotannosta ja copywritingista puhutaan usein synonyymeinä kuin ne olisivat yhtä. Ne ovat kuitenkin kaksi eri asiaa, jotka vaativat kirjoittajalta erilaista osaamista. Hyvä sisällöntuottaja ei aina ole hyvä copywriter. Siksi ero on hyvä tiedostaa. 

Lue täältä, miten copywriting ja sisällöntuotanto poikkeavat toisistaan. [TULOSSA PIAN]

Kuinka copywriting-projekti etenee?

2. Aloitetaan haastattelulla tai kirjallisella briiffauksella.
Sisältöhaastattelu toteutetaan puhelimitse tai etäyhteydellä. Haastattelu on rento tutustumistuokio, jossa kerrot bisneksestäsi kuten kertoisit parhaalle ystävällesi. Varaa siihen noin 1–1,5 tuntia rauhallista aikaa. Nauhoitan keskustelut, jotta vain palata niihin työn edetessä. Jos täytät mielummin kirjallisen briiffin, sekin sopii.
3. Taustatyöt ja -tutkimus
Haastattelun jälkeen aloitan taustatyöt. Tutustun materiaaleihisi, luen toimialasi artikkeleita, kuuntelen alasi asiantuntijoita. Myllään keskusteluryhmien kommentteja ja selvitän asiakkaidesi kipukohtia. Katson, mitä kilpailijasi tekevät, ja mietin, mitä me voisimme tehdä paremmin.
4. Aika ryhtyä luovaksi.
Laadin kohderyhmääsi puhuttelevat tekstit kaikkia kielen, psykologian ja hakukoneoptimoinnin keinoja hyödyntäen. Kirjoitan ja editoin, ideoin ja otsikoin. Lisään koukkuja, huolehdin avainsanat, hion ja viimeistelen.
Previous
Next

Copywritingin hinnat

Erilaiset työt vaativat vaihtelevasti työaikaa, ja siksi myös työn hintalappu vaihtelee. Tässä esitetyt hinnat ovat toteutuneita noin-hintoja muutamille tavallisimmille toteutuksille. Tuntilaskutuksella tuntiveloitukseni on 80 €/h. Hintoihin lisätään alv. 24 %. 

Nettisivujen copy
Tiivis

950
  • 1-3 sisältösivua + houkuttelevat metatekstit
  • Haastattelu, max 90 min.
  • Taustatutkimus ja kilpailija-analyysi
  • Kommentointikierros
  • Hakukoneoptimointi
Popular

Nettisivujen copy
Ketterä

1450
  • 4-6 sisältösivua + houkuttelevat metatekstit
  • Haastattelu, max 90 min.
  • Taustatutkimus ja kilpailija-analyysi
  • Kommentointikierros
  • Hakukoneoptimointi
Popular

Nettisivujen copy
Järeä

1950
  • +7 sisältösivua+ houkuttelevat metatekstit
  • Haastattelu, max 90 min.
  • Taustatutkimus ja kilpailija-analyysi
  • Kommentointikierros
  • Hakukoneoptimointi
Popular

Myynti- tai
laskeutumissivun copy

950
  • Yhden tuotteen myyvä sisältösivu, noin 2000-3000 sanaa
  • Haastattelu, max 90 min.
  • Taustatyöt
  • Helposti silmäiltävä, johdonmukainen rakenne
  • Kommentointikierros
  • Hakukoneoptimointi
Popular

Tarvitsetko nettisivut avaimet käteen -palveluna?

Onnistuu. Tule tsekkaamaan tänne.

Mitä muut ovat lisäksi tilanneet?

Persoonallinen tilausvahvistusviesti, loistava liidimagneetti vai särmät slogan-ehdotukset – kerro sinä, minä sanoitan. 

Sanoitetaanko yrityksesi arvot ja missio tai kiinnostavat kiteytykset Googlen hakutuloksiin? Tarvitsetko terävää liidimagneettia tai oivaltavaa opasta, tuotekuvauksia vai sähköpostimarkkinoinnin sarjoja?

Mitä asiakkaani kertovat yhteistyöstä?

Sano, kun aloitetaan.